أنا مجاهدة ツ
saat paling gelabah
Wednesday 29 April 2015 • 07:18 • 0 comments




السلام عليكم ورحمه الله وبركته 


ceritanya bermula...

26/4/2015 (i dont know la tarikh ni betul atau tak, lol ) : 

Dapat tahu and dah keluar jadual pun yang hari rabu (29/4/2015) kena buat presentation untuk Pengajian Am. Memang time ni slide untuk present nanti dah siap seratus peratus pun.  

Lepas tu , yang nak dijadikan ceritanya...



28/4/2015 ( sehari sebelum hari kejadian) : 

Malam  tu, bukak laptop. Kononnya nak sediakan ayat untuk present nanti.
Time buka laptop tu, elok lah takda masalah pun. 
dan kemudian, benda normal la kan yang laptop ni akan sleep tiba tiba kalau kita lama tak usik laptop. ok lah, aku biarkan.
em lepas tu , nak tengok ayat dekat screen .
try la touch pad ni. laptopnya takmau tunjuk screen (kira "sleep" sungguhlah laptop ni) 
huwargh, rasa nak nangis kot benda laptop tak boleh bukak. walaupun aku try on-off laptop ni, try bukak pakai charger (tak on jugak, geram gua) 

ok , aku try calm down. aku tutup laptop tu. simpan dalam begnya. 
mengharap sangat yang esok bila aku bukak laptop tu akan bernyawa balik.
malam tu, tak tenang rasa nak lelap mata ni. memikirkan apa yang bakal jadi esoknya. T_T



tiba lah hari yang ''dinanti" kan sangat tu ~



29/4/2015 (hari kejadian ~.~)  : 

sebelum solat, cuba lagi bukak laptop tu sebab rasa tak tenang sungguh, bila kalau solat pun memang takkan khusyuk lah kan cerita dia. so aku pun bukak . (nabda'u bil basmallah). on suis, pandang screen *****hitam*****
masatu , memang aku fikir laptopnya dah hilang nyawa. haiyaakkk (serius rasa macam nak buat "kolam" air mata kat bilik tu) **rasa macam je kay, tak nangis lagi, lol. 

benda time tu dua perkara je aku fikir.
1) slide PA memang langsung tak copy langsung dekat pendrive. tapi teringat semalam member minta copy slide aku. so aku ingat dia still ada slide aku. ( tahu aku kurang cerdik sebab tak buat copy awal awal >.> ) 

2) macam mana gua mau cakap dekat ayah yang laptop ni tak boleh on . aaaaaaa~~ awal lagi ayah pesan "laptop jaga baik baik. biar guna sampai masuk U nanti" "okayyyy baik lah" . dan tiba tiba jadi benda gini. menggeletar kaki ni.


dah lepas tak boleh on tu, aku pun pasrah lah. 
bawak juga pergi sekolah. kot lah ada yang sudi menolong kan. tak perlu lah aku nak hadap ayah aku untuk bagitahu yang "laptop rosak" . 

pagi tu kat sekolah muka muram habis. cerita dekat member ***bla bla bla***
rupanya slide yg aku copy dekat kawan tu dia dah padam. merah dah mata.
aku ambil keputusan , pergi makmal komputer. BUAT BALIK ! 


then.....
belum sempat pun nak buat balik.
tetiba kawan serbu , "weh laptop dah boleh on" 
"kau ni serius ke"
"ye, dah boleh buka"
"macam mana pulak......."
"aku suruh ****** tengokkan kan laptop kau. on pakai charger ******" 
ohh okayyy, tq Allah :') 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

okay moral of the story is : 

- lain kali buat copy banyak banyak k. jangan nak mengada fikir laptop tu boleh hidup lama. even "masih bau kedai" sekali pun >.>
- jangan gelabah, kang benda semua tak dapat .
- syukur ada classmate yang nak tolong hidupkan laptop ni. sumpah terharu :') TQ Allah. 


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

cerita tak habis lagi,
aku dah ready nak present ni.
dalam jadual "kata" aku start pukul 11.30. 

pengumuman pertama, katanya mula lambat sikit. 8.30 tukar ke 8.45. 
okay, calon first, choon si lin (classmate) nak pergi present pukul 8.45. 
tak sampai berapa minit, dia patah balik ke kelas. 
katanya "presentation hari ini dan esok ditangguhkan minggu hadapan" 

aku tak tahu nak gembira ke nak sedih ke nak apa ke.
penat kot aku gelabah pagi tadi. (haha) 

ok takpa la yang penting "dimana ada kesulitan, disitu ada kesenangan" 
(budak agama memang ceni, habis keluar dia punya sub topik syariah, ngehehehe)


"Alhamdulillah for everythings" 



Welcome to my blog . Please navigate around happily. And follow me if you like to Don't forget to leave your footsteps so I can visit you back

Diary About Link Stuff


ع --the eleventh hour. "Don't turn your back on God, nothing in life is guaranteed. But if you keep your faith, some things will be clearer than others."


Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: Lily Azman